Succesvolle Meet & Greet leidt tot meer gespreksstof

dinsdag 23 april 2024

Tijdens de gezellige Meet & Greet van 3 april jl. heeft Stem gesproken met geïnteresseerden van scholen en leden van verschillende commissies binnen Stem over het proces van het maken van kwalitatief goede examenproducten.

De ochtend begon met een interactieve presentatie van Ilse Hofman van Kennispunt MBO over de actualiteit in examinering.
Er speelt veel. Van Lerend Kwalificeren, Flexibiliseren, Artificial Intelligence tot aan Valideren Bewijsmateriaal en Microcredentials.
Tijdens een levendige discussie gaf Ilse aan wat er allemaal mogelijk is en een aantal stellingen passeerde de revue, zoals ‘Is flexibiliseren hetzelfde als modulariseren?’.

Daarna was het de beurt aan Nicole Fanchamps, kwaliteitsbewaker bij Stem, die op creatieve wijze het hele proces van het maken van examenproducten over de bühne wist te brengen.
Van elke commissie moest iedereen gaan staan en iets vertellen over wat zij deden in het hele proces. Of dit nu leden van de vaststellingscommissie waren, leden van de ontwikkelgroepen, leden van het bestuur of van de EAC.

Op deze manier kregen de commissies een gezicht en werd duidelijk welke obstakels zij regelmatig moeten overkomen om goede producten voor de scholen te ontwikkelen.
De mooiste opmerking in dit kader was de opmerking van ROC van Amsterdam/ Flevoland: ”Wij zijn allemaal Stem.”

Na een fijne lunch en netwerken waren er workshops, waar behoeftes van de diverse deelnemende scholen werd opgehaald. Genoeg om een volgende bijeenkomst mee te vullen.

We kunnen terugkijken op een geslaagde dag, die voor herhaling vatbaar is.

Bijeenkomsten

16 mei 2024 10:00 tot 11:30

Deelnemersraad

3 jun 2024 12:00 tot 13:00