Praktijkbeoordelen

woensdag 8 februari 2023

De examens voor de kwalificaties 25668 Basis technicus voertuigen en mobiele werktuigen én 25669 Allround technicus voertuigen en mobiele werktuigen zijn beschikbaar voor digitale afname in Praktijkbeoordelen. Voor deze nieuwe crebo’s maken we gebruik van nieuwe praktijkexamens, namelijk Beroepsvaardigheidsexamens (BVE) en de Beroepshoudingsexamens (BHE). De Beroepsvaardigheidsexamens worden beoordeeld per opdracht en de Beroepshoudingsexamens worden beoordeeld per werkproces. Om de afname in Praktijkbeoordelen mogelijk te maken, hebben we een aantal wijzigingen doorgevoerd.

Bij het klaarzetten van een examen is de selectie aangepast. U kiest niet meer een kerntaak die afgenomen moet worden, maar een examenonderdeel. U kunt kiezen uit alle mogelijke examenonderdelen die Stem aanbiedt bij de kwalificatie. In de selectie kunt u dus alle BVE’s en BHE’s kiezen. Hier vindt u een toelichting van de aanpassingen in Praktijkbeoordelen.

Heeft u vragen over het werken met Praktijkbeoordelen?
Neem contact op voor het plannen van bijvoorbeeld een instructiemoment of stel uw vraag via [email protected]

4 apr 2024 13:15 tot 14:30

22 apr 2024 12:00 tot 12:30

Webinar Vervolg werken met flexibele instrumenten, vragen en antwoorden