Video: Informatie voor praktijkopleiders

maandag 6 september 2021

Speciaal voor praktijkopleiders heeft Stem een korte film gemaakt met informatie over examinering en beoordeling in het leerbedrijf.

De praktijkopleider is het eerste aanspreekpunt voor de student en hiermee een hele belangrijke schakel tussen het onderwijs en het bedrijfsleven. Hij begeleidt de student en zorgt voor een leeromgeving waarin de student zoveel mogelijk praktijksituaties meemaakt die hij ook zal tegenkomen in het beroep waarvoor hij wordt opgeleid. Maar natuurlijk leidt hij de student niet alleen op, hij beoordeelt hem ook. Een beoordeling die onderdeel uitmaakt van de officiële examinering.

In een korte video geeft Elsemiek Vreeburg van Stem uitleg over de examen- en beoordelingsinstrumenten van Stem. In de video wordt ook verteld hoe een beroepspraktijkexamen moet worden uitgevoerd en beoordeeld.   De video vindt u hieronder en kan door u vrij gebruikt worden tijdens bijvoorbeeld uw leermeesteravond.

Naar de video >>

23 sep 2021 10:00 tot 11:30